Pages

11 Mayıs 2012 Cuma

Drupal Öğreniyorum

Ve nihayet "Drupal" ile arkadaş olduk =)

Tanıtımını,Genel özelliklerini vb. okuyorum da, "bu da benim aklıma gelmişti,yazın bunları yapacağım"  dediğim herşeyi yapmış adamlar.

Örnek :

Doğuştan Ortak Kullanım İmkanı

Bir kişinin içerik girerek yayın yaptığı birden çoka (ing: one to many) tarzı bir uygulamayı birçok İYS sistemi kurulduğu anda sunmaktadır. Fakat çoktan çoka (ing: many to many) bir iletişim modeli içeren bir uygulama söz konusu olduğunda (ör: çok kullanıcılı blog) Drupal bir adım öne çıkmaktadır. Değişik İYS sistemleri bu özelliği sonradan yamayarak ve uğraştırarak elde etmenizi sağlarken, bu konu Drupal'in üzerine inşaa edildiği ana fikirlerden biridir.
Çeşitli sistemlerde bir blog oluşturup üyelerinizin blog yazılarınıza yorum yapabilmesini sağlayabiliyorsunuz. Peki ya her üyenize kendi bloglarını yazma imkanı tanımak isterseniz? Hatta her biri kendi blog temasını belirleyebilse? Üstelik üyelerin özel profil sayfaları olsa? Üstüne bir de forum ve wiki-benzeri bir ortam eklemek isterseniz? Hatta bir de kullanıcıların kendi fotoğraf galerileri olsun istiyorsanız?
Drupal'de çoklu kullanıcı uygulaması en temel seviyeden itibaren ele alınarak uygulandığı için, bu sayılan özellikleri içeren çoktan çoka tarzı bir site oluşturmak, birden çoka tarzı uygulamalardan pek de farklı değildir. Ortak kullanımla içerik oluşturma konusunda Drupal gerçekten çok başarılı bir sistemdir.

Eğer siz de Drupal öğrenmek isterseniz şu adresten yardım alabilirsiniz :

Drupal Dersleri : http://drupaldersleri.org/

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Teşekkürler Mustafa Bey :D

msolak dedi ki...

Estağfurullah ne demek =) Ama çıkaramadım sizi

Yorum Gönder

Konuyla ilgili düşüncenizi veya sorunuzu paylaşmak ister misiniz ?

(Eğer Google hesabınız yok ise aşağıda yer alan Yorumlama biçimi menüsünden Anonim seçeneğini seçebilirsiniz.)